Arran de la publicació de l’última activitat del Pràcticum I, vam començar
a establir la línia d’actuació amb la psicopedagoga del centre entorn als casos
de NEE sobre els quals enfocaria la meva atenció. D’aquesta manera, la meva
proposta d’intervenció anirà destinada al seguiment de tres casos de NEE
(observacions a l’aula, entrevistes amb la tutora, entrevistes amb la família, coordinació
amb el CDIAP...), juntament amb l’elaboració de plans individualitzats amb els
casos que s’escaigui.
A continuació us faig cinc cèntims de cada infant:
CAS 1
|
- Dictamen de l’EAP com a NEE socials des del curs
2013-14.
- Situació de l’alumne: prematuritat de 29,5
setmanes, amb antecedents familiars de discapacitat i risc social. Inici d’atenció
a neurologia per a fer un seguiment.
- EAP recomana a l’escola bressol que mantingui un
contacte amb neurologia i es vinculi amb SSB.
- Des de CDIAP s’efectua un seguiment
fisoterapèutic.
- Des de l’escola es valoren altres factors
considerats com a signes d’alerta com: mancances en la comunicació i la
relació entre iguals, poc expressiva, no cerca el contacte amb la resta de
companys/es, efectua un joc solitari sense aparició del joc simbòlic. Observa
el que passa al seu voltant, però des d’una posició d’espectadora.
|
CAS 2
|
-
Infant sense dictamen. Aquest curs escolar es proposa fer una derivació al
CDIAP ja que s’observen certs aspectes que criden l’atenció a l’aula.
-
Presenta mancances en l’expressió i la comunicació amb els iguals i amb els
adults, emet un joc senzill i repetitiu, sense cap funcionalitat ni
simbolisme, frustració davant del canvi d’espai i/o activitat, no efectua
demandes.
- S’ha
fet una primera entrevista amb el pare i la mare per a poder exposar els
aspectes anteriors i oferir-los fer la derivació al CDIAP. La família està d’acord
amb la proposta.
- A
dia d’avui està pendent de valoració. Està citat a principis de gener per a realitzar
les tres sessions amb un psicòleg clínic i la posterior visita a neurologia.
|
CAS 3
|
- Des
de l’any passat s’està fent un treball amb la família per tal de fer la
derivació ja que la mare no acabava de considerar les mancances exposades des
de l’escola. Finalment, a finals del curs passat, després de fer un
recolzament des de l’escola bressol i serveis socials, ha accedit a fer la derivació.
- Des
de l’escola es destaca: comportament dispers i inquiet, dificultat per seguir
amb normalitat les rutines i les activitats de l’aula, mancances per entendre
els límits, nivell de comprensió baix i no es comunica mitjançant la parla,
mostra interès en la relació amb els iguals, però principalment es relaciona
a través de l’empenta.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario