lunes, 11 de mayo de 2015

FASE 2 - Valoració

Arran de la qüestió plantejada per la Palmira en la darrera entrada del blog, considero oportú poder fer una breu explicació de l’evolució dels PI’s (FASE 2) perquè es faci palès la importància d’aquesta acció.

Primerament, cal incidir en el fet que l’elaboració de cada pla individualitzat ha estat el tret de sortida del projecte d’intervenció. D’aquesta manera, atenent les demandes inicials de les mestres, la creació d’aquests PI han establert la base per a iniciar un treball més específic amb cada un dels infants.

La clau de l’èxit ha estat el seguiment de cada alumne i, sobretot, la implicació de tot l’equip. Tal i com ja vaig explicar, la incorporació d’una persona al centre amb funcions pròpies d’atenció a l’alumnat amb NEE (N. C.) ha fet que la tasca que ja s’havia iniciat resultés més efectiva. Així, tot i haver fet reunions amb la tècnica de suport, la tutora, la psicopedagoga i jo per exposar cada PI i les possibles accions/orientacions per treballar cada objectiu a prioritzar, es va fer una trobada amb aquesta persona per a exposar aquestes mateixes qüestions.

La feina de la N. C. ha estat molt satisfactòria i, des del primer moment, s’ha compromès a què el treball amb aquests alumnes fos real, establint estones de treball amb el grup classe i de tu a tu. Alhora, s’ha anat fent el seguiment amb ella per recollir l’evolució dels infants.

Val a dir que els PI’s inicials han restat estables, modificant alguns objectius que es considerava que ja havien estat assolits o que necessitaven algun retoc.


Per aquests fets, considero que la FASE 2 s’ha anat desenvolupant tal i com indicava el pla d’intervenció i encara està en vigor. Gràcies a la concreció dels aspectes a prioritzar, aquests alumnes han pogut tenir un suport que els ajudés en el seu desenvolupament. Aquesta tasca des de l’escola amb la tècnica de NEE, la tutora de l’aula, la psicopedagoga i el seguiment que dos d’ells estan duent a terme amb el CDIAP fa que aquests infants vagin mostrant avanços en aquelles mancances que presentaven a inicialment. 

4 comentarios:

  1. Hola Lara, veig molt interessant la mostra que fas fet dels PI's, sempre he pensat que són una eina molt útil a les escoles, on a vegades és precís fer prioritzacions davant del "munt" d'objectius que es suposa que els alumnes han d'assolir en curs.
    Veig que una de les claus de l'èxit ha estat la participació de tot l'equip de mestres, tècnica, CDIAP...Com han rebut les famílies dels alumnes aquestes prioritzacions?.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Cintia, primer de tot donar-te les gràcies per participar en el blog. Pel que fa a les famílies, he viscut tres realitats diferents que m'han fet entendre la gran tasca que té un psicopedagog/a a l'hora d'establir relacions amb l'entorn familiar. Així, una família va estar molt contenta del treball que es faria amb l'infat ja que ja des del curs passat ja s'havien fet reunions pel fet que és una alumna derivada de l'EAP. La segona família va suposar una tasca més exhaustiva ja que vam haver-li d'explicar el perquè del PI del seu fill, i la posterior drivació que se li proposava per anar al CDIAP, tenint en compte que des de casa no es detectava cap mancança. L'última família ha estat el cas més complex ja que és un infant que aquest curs vinent farà retenció perquè presenta dificultats força importants i, sobretot, el que ha estat més costós és el fet d'enfocar als pares aquestes mancances. Alhora, l'assoliment de la notícia d'aquest fet per part dels pares ha suposat un treball per assumir un possible diagnòstic de TEA.
      Així que com ja veus, han estat tres situacions diferents que han fet que ens haguéssim d'adaptar a cada realitat per poder arribar de la millor manera a cada família.

      Eliminar
  2. Hola Lara,

    Estoy completamente de acuerdo contigo en que una de las claves del éxito es el trabajo en equipo. Como crees que habria evoluacionado tu proyecto sin la participacion de N.C? Saludos

    ResponderEliminar
  3. Hola Sheyla, gracias por tu intervención. En cuanto a la pregunta que me planteas, la verdad es que no te lo puedo predecir, pero es cierto que el día a día en una escuela es frenético y puede ser que por este motivo hubiera sido más complejo hacer un trabajo tan específico y seguido como ha hecho N. C.
    Sólo puedo decir que su figura ha sido clave para desarrollar los PI's de cada alumno.

    Saludos!

    ResponderEliminar