La consecució
del projecte va ben encaminat i, tal i com ja vaig fer esmena, la primera fase ja
està executada i assolida.
Si posem la
mirada enrere, els objectius per a aquesta fase eren els següents:
- Analitzar
la demanda per part de la mestra.
- Iniciar la
presa de decisions entorn a les actuacions a fer amb la mestra i la
psicopedagoga.
- Clarificar
conjuntament les mancances i els objectius que s’han d’assolir en cada cas.
Aquests
objectius han estat aconseguits amb èxit gràcies a la predisposició de les
mestres i el suport de la psicopedagoga. Alhora, les famílies també s’han
mostrat disposades a col·laborar. Val a dir també que han estat fonamentals les
observacions a l’aula dels tres infants amb necessitats educatives específiques
ja que aquests moments són la clau per seguir i ajustar les intervencions amb
els alumnes.
Us adjunto a
tall d’exemple un dels registres d’observació on recullo els incidents crítics
d’un dels infants:
PAUTA D’OBSERVACIÓ DE CASOS INDIVIDUALS
ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
NOM : N.J.Q.
EDAT : 20/09/2012
GRUP: 2-3 anys
DATA: 05/02/2015
DEMANDA
Observació a l’aula en joc lliure
OBSERVACIÓ
Espai: aula de referència.
Activitat: estona dedicada als hàbits (canvi de
bolquers), mentrestant la resta del grup fa joc lliure, tot esperant el seu
torn.
Actitud:
- Es mostra més connectada a l’aula i més participativa.
- Continua desconfiada i observadora.
- Joc espontani més present i més activa.
- Es defensa més que abans davant d’un conflicte (expressió a la cara de
rebuig).
- L’actitud del pati (més desinhibida i confiada) es va mostrant més a
l’aula.
ACORDS
- Seguir amb les observacions a l’aula en joc lliure/espontani. Alhora,
fer observacions al pati on mostra una actitud ben diferent.
- Realitzar observacions en activitats dirigides.
No hay comentarios:
Publicar un comentario