domingo, 12 de abril de 2015

FASE 1 - Observacions

La consecució del projecte va ben encaminat i, tal i com ja vaig fer esmena, la primera fase ja està executada i assolida.  
Si posem la mirada enrere, els objectius per a aquesta fase eren els següents:
- Analitzar la demanda per part de la mestra.
- Iniciar la presa de decisions entorn a les actuacions a fer amb la mestra i la psicopedagoga.
- Clarificar conjuntament les mancances i els objectius que s’han d’assolir en cada cas.

Aquests objectius han estat aconseguits amb èxit gràcies a la predisposició de les mestres i el suport de la psicopedagoga. Alhora, les famílies també s’han mostrat disposades a col·laborar. Val a dir també que han estat fonamentals les observacions a l’aula dels tres infants amb necessitats educatives específiques ja que aquests moments són la clau per seguir i ajustar les intervencions amb els alumnes.

Us adjunto a tall d’exemple un dels registres d’observació on recullo els incidents crítics d’un dels infants:


  

PAUTA D’OBSERVACIÓ DE CASOS INDIVIDUALS
ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC


NOM : N.J.Q.      

EDAT : 20/09/2012      

GRUP: 2-3 anys                            

DATA: 05/02/2015      


DEMANDA

Observació a l’aula en joc lliure


OBSERVACIÓ
Espai: aula de referència.

Activitat: estona dedicada als hàbits (canvi de bolquers), mentrestant la resta del grup fa joc lliure, tot esperant el seu torn.

Actitud:
- Es mostra més connectada a l’aula i més participativa.
- Continua desconfiada i observadora.
- Joc espontani més present i més activa.
- Es defensa més que abans davant d’un conflicte (expressió a la cara de rebuig).
- L’actitud del pati (més desinhibida i confiada) es va mostrant més a l’aula.


ACORDS
- Seguir amb les observacions a l’aula en joc lliure/espontani. Alhora, fer observacions al pati on mostra una actitud ben diferent.
- Realitzar observacions en activitats dirigides.




No hay comentarios:

Publicar un comentario