domingo, 26 de abril de 2015

FASE 2 - PLA INDIVIDUALITZAT DEL D. L. A.

1.     Dades personals i escolars

Alumne/a: D. L. A.

Data naixement: 17/11/2012

Nivell: 2-3

Coordinador del Pla: N. P. i Lara Solà

Membres de l’Equip PI: psicopedagoga, alumna de pràctiques, tutora i tècnica de suport.

Observacions:

¨  Dictamen d’escolarització
¨  Informe necessitats educatives específiques derivades de situacions socials desfavorides (nee SSD)
¨  Certificat del Centre d’Atenció al Disminuït del Departament de Benestar Social i Família
¨  X Decisió del centre (director/ Comissió d’Atenció a la diversitat)
Les dificultats que manifesta estan relacionades amb:
£ Discapacitat

Ï Retard maduratiu
£  Alteracions de conducta
£ Altes capacitats
£ Malaltia
£ altres
Data: 26/02/2015


2.     Justificació

D.L.A. presenta dificultats en les àrees de comunicació, relació i llenguatge principalment. Es comunica majoritàriament a través de crits i només diu alguna paraula amb significat. El seu contacte ocular és pobre i no respon a les demandes que se li fan. Sembla que la comprensió també està afectada. Li costa acceptar els canvis d’espai i sol reaccionar davant d’aquests amb extremes rebequeries. No mostra interès en la relació amb els iguals, fent un joc solitari i repetitiu.

D.L.A està pendent de valoració final. La responsable de l’EAP G.P. valora fer retenció el curs vinent.



3.     Interessos i potencialitats

D.L.A es mostra content a l’escola bressol a la qual assisteix des d’aquest curs escolar. Gaudeix amb tot tipus de material que té al seu abast, efectuant un joc repetitiu amb aquest i prioritzant aquells objectes que ja ha utilitzat amb anterioritat.  


4.         Proposta educativa
4.1.  Capacitats prioritzades

Capacitats


Com la resta del grup
Prioritzar
Objectius proposats
1
Domini del seu cos, moviment i coordinació.

X


2
Seguretat afectiva i emocional, imatge positiva d’ell mateix.

X


3
Hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes.

X


4
Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.

-
-

5
Comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions per mitjà dels diversos llenguatges.


X
-        Fomentar la demanda i la interacció amb els iguals i els adults de referència.
-        Mantenir el contacte visual.
-        Treballar en la seva expressió que es mostra desajustada i el condueix a una alta frustració.
6
Observació i exploració de l’entorn immediat, natural i físic, curiositat, respecte i participació.


X
-        Oferir-li models de joc.
7
Iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència
X


8
Relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes


X
-        Incitar el contacte i la comunicació amb els altres.

9
Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
X



5.         Reunions de coordinació i seguiment del pla

Data de la primera reunió d’avaluació inicial de l’equip PI: 26/02/2015
Participants: Psicopedagoga, alumna de pràctiques, Tutora , Tècnica de Suport.
Temes tractats: Objectius a assolir aquest curs.
Acords: Establir objectus del PI


6.Valoració final del Pla

Progrés en l’assoliment de les capacitats prioritzades. Valoració de les metodologies, suports, recursos, organització..


Propostes per a la continuació/revisió/finalització  del pla de cara al següent curs




No hay comentarios:

Publicar un comentario