domingo, 3 de mayo de 2015

FASE 2 - PLA INDIVIDUALITZAT DEL M. I. K.

1.     Dades personals i escolars

Alumne/a: M. I. K.

Data naixement: 02/03/2012

Nivell: 2-3

Coordinador del Pla: N. P. i Lara Solà

Membres de l’Equip PI: psicopedagoga, alumna de pràctiques, tutora i tècnica de suport.

Observacions:

¨  Dictamen d’escolarització
¨  Informe necessitats educatives específiques derivades de situacions socials desfavorides (nee SSD)
¨  Certificat del Centre d’Atenció al Disminuït del Departament de Benestar Social i Família
¨  X Decisió del centre (director/ Comissió d’Atenció a la diversitat)
Les dificultats que manifesta estan relacionades amb:
£ Discapacitat

Ï Retard maduratiu
£  Alteracions de conducta
£ Altes capacitats
£ Malaltia
£ altres
Data: 26/02/2015


2.     Justificació

M.I.K presenta un comportament dispers i inquiet, tenint dificultats per seguir amb normalitat les diferents rutines i activitats dins l’aula i entendre els límits. Malgrat el seu nivell de comprensió ha millorat des de l’inici de curs, no és l’òptim, i encara no es comunica a través de la parla. Tot i que mostra interès en la relació amb els iguals, encara es relaciona principalment mitjançant l’empenta.

Des de febrer s’està fent un tractament global amb la referent del CDIAP S. V. i des de l’EAP s’ha valorat el pas cap a P3.


3.     Interessos i potencialitats

M.I.K es mostra adaptat i feliç a l’escola bressol. Mica en mica va creant un bon vincle amb la tutora referent. Gaudeix sobretot amb totes aquelles activitats que requereixin moviment.

4.         Proposta educativa
4.1.  Capacitats prioritzades

Capacitats


Com la resta del grup
Prioritzar
Objectius proposats
1
Domini del seu cos, moviment i coordinació.

X


2
Seguretat afectiva i emocional, imatge positiva d’ell mateix.

X


3
Hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes.


X
-        Oferir pes als moments dedicats als hàbits i rutines (rentar mans, agafar got, treure jaqueta..)

4
Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.

X


5
Comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions per mitjà dels diversos llenguatges.


X
-        Treballar la comunicació a través de la parla.
-        Brindar-li models de comunicació amb els companys/es.
6
Observació i exploració de l’entorn immediat, natural i físic, curiositat, respecte i participació.

X


7
Iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència
X


8
Relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes


X
-        Potenciar vincles positius i de respecte amb els seus iguals.

9
Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.

X
-        Comprendre els límits establerts a l’aula i a l’escola.

5.         Reunions de coordinació i seguiment del pla

Data de la primera reunió d’avaluació inicial de l’equip PI: 26/02/2015
Participants: Psicopedagoga, alumna de pràctiques, Tutora , Tècnica de Suport.
Temes tractats: Objectius a assolir aquest curs.
Acords: Establir objectus del PI


6.Valoració final del Pla

Progrés en l’assoliment de les capacitats prioritzades. Valoració de les metodologies, suports, recursos, organització..


Propostes per a la continuació/revisió/finalització  del pla de cara al següent curs





2 comentarios:

  1. Lara,
    després de l'exposició d'aquests PI's ; quina utilitat real els hi trobes?

    ResponderEliminar
  2. Bona tarda Palmira,
    Els PI’s són la base sobre la qual se sustenta el treball posterior amb cada infant. Desprès de la primera elaboració més de caire teòric, es va exposar cada PI a la tutora de referència i a la tècnica de suport. Mitjançant els objectius que calia prioritzar es van oferir situacions/accions per a exemplificar com dur a terme la intervenció amb cada nen/a, tot escoltant la visió de tots els professionals que tenen un coneixement més profund dels infants.
    El seguiment de cada infant ha comportat el fet de fer revisions i modificacions d’aquests PI inicials, sobretot s’han hagut de canviar les estratègies d’actuació amb cada un d’ells.
    Per tant, considero que els PI’s són una tasca prioritària per a plasmar i concretar unes mancances inicials que s’han d’anar treballant amb cada alumne amb NEE.
    Gràcies per la teva intervenció!

    ResponderEliminar