1. Dades personals i escolars
Alumne/a: M. I. K.
|
|||||
Data naixement: 02/03/2012
|
|||||
Nivell: 2-3
|
|||||
Coordinador del Pla: N. P. i Lara
Solà
|
|||||
Membres de l’Equip PI: psicopedagoga,
alumna de pràctiques, tutora i tècnica de suport.
|
|||||
Observacions:
|
|||||
¨ Dictamen d’escolarització
¨ Informe necessitats educatives específiques derivades de
situacions socials desfavorides (nee SSD)
¨ Certificat del Centre d’Atenció al Disminuït del Departament
de Benestar Social i Família
¨ X Decisió del centre (director/ Comissió d’Atenció a la
diversitat)
|
|||||
Les
dificultats que manifesta estan relacionades amb:
|
|||||
£
Discapacitat
|
Ï Retard
maduratiu
|
£ Alteracions de conducta
|
£ Altes
capacitats
|
£
Malaltia
|
£ altres
|
Data:
26/02/2015
|
2. Justificació
M.I.K presenta un comportament dispers i inquiet, tenint
dificultats per seguir amb normalitat les diferents rutines i activitats dins
l’aula i entendre els límits. Malgrat el seu nivell de comprensió ha millorat
des de l’inici de curs, no és l’òptim, i encara no es comunica a través de la
parla. Tot i que mostra interès en la relació amb els iguals, encara es
relaciona principalment mitjançant l’empenta.
Des de febrer s’està fent un
tractament global amb la referent del CDIAP S. V. i des de l’EAP s’ha valorat
el pas cap a P3.
|
3. Interessos i potencialitats
M.I.K es mostra adaptat i feliç a l’escola bressol. Mica
en mica va creant un bon vincle amb la tutora referent. Gaudeix sobretot amb
totes aquelles activitats que requereixin moviment.
|
4. Proposta educativa
4.1. Capacitats prioritzades
Capacitats
|
||||
|
|
Com la resta del grup
|
Prioritzar
|
Objectius proposats
|
1
|
Domini del seu cos, moviment i coordinació.
|
X
|
|
|
2
|
Seguretat afectiva i emocional, imatge positiva d’ell mateix.
|
X
|
|
|
3
|
Hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes.
|
|
X
|
-
Oferir
pes als moments dedicats als hàbits i rutines (rentar mans, agafar got,
treure jaqueta..)
|
4
|
Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les
habilitats matemàtiques bàsiques.
|
X
|
|
|
5
|
Comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i
situacions per mitjà dels diversos llenguatges.
|
|
X
|
-
Treballar
la comunicació a través de la parla.
-
Brindar-li
models de comunicació amb els companys/es.
|
6
|
Observació i exploració de l’entorn immediat, natural i físic,
curiositat, respecte i participació.
|
X
|
|
|
7
|
Iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana,
identificar-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència
|
X
|
|
|
8
|
Relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes
|
|
X
|
-
Potenciar
vincles positius i de respecte amb els seus iguals.
|
9
|
Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el
portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap
a la integració social.
|
|
X
|
-
Comprendre
els límits establerts a l’aula i a l’escola.
|
5. Reunions
de coordinació i seguiment del pla
Data de la primera reunió d’avaluació
inicial de l’equip PI: 26/02/2015
Participants: Psicopedagoga, alumna
de pràctiques, Tutora , Tècnica de Suport.
Temes tractats: Objectius a assolir
aquest curs.
Acords: Establir objectus del PI
|
6.Valoració final del Pla
Progrés en l’assoliment de les
capacitats prioritzades. Valoració de les metodologies, suports, recursos,
organització..
|
Propostes per a la
continuació/revisió/finalització del pla
de cara al següent curs
|
Lara,
ResponderEliminardesprés de l'exposició d'aquests PI's ; quina utilitat real els hi trobes?
Bona tarda Palmira,
ResponderEliminarEls PI’s són la base sobre la qual se sustenta el treball posterior amb cada infant. Desprès de la primera elaboració més de caire teòric, es va exposar cada PI a la tutora de referència i a la tècnica de suport. Mitjançant els objectius que calia prioritzar es van oferir situacions/accions per a exemplificar com dur a terme la intervenció amb cada nen/a, tot escoltant la visió de tots els professionals que tenen un coneixement més profund dels infants.
El seguiment de cada infant ha comportat el fet de fer revisions i modificacions d’aquests PI inicials, sobretot s’han hagut de canviar les estratègies d’actuació amb cada un d’ells.
Per tant, considero que els PI’s són una tasca prioritària per a plasmar i concretar unes mancances inicials que s’han d’anar treballant amb cada alumne amb NEE.
Gràcies per la teva intervenció!