jueves, 16 de octubre de 2014

Primera presa de contacte

Inicio aquest camí amb molta il·lusió i desprès d’aterrar a l’escola el primer dia encara em floreix més aquest sentiment. Comencem la jornada amb un ordre del dia amb unes prioritats clares: observar aquells infants que estaven sota supervisió l’any passat i atendre les demandes que ja presenten algunes tutores en relació a alumnes de la seva aula. Així, la psicopedagoga em posa en antecedents abans d’iniciar la ronda per les diferents classes del CEIF Andreu Castells.

Primerament, l’única nena amb dictamen des de l’EAP està en seguiment amb el CDIAP valorant una NEE de caire social, tot i que presenta mancances de tipus relacionals amb els iguals i l’adult i comunicatius. La situació de l’alumne és que és una nena que va néixer prematura i de pares que presenten un retard mental amb risc social. Des del seu naixement tenen la guarda els avis materns.

Desprès de fer una primera observació, a trets generals es detecta que: continua presentant pocs recursos comunicatius i de relació, mostrant-se poc expressiva, sense efectuar demandes. Fa un joc solitari, observant els esdeveniments del seu entorn de forma passiva.

Per altra banda, també hi ha un altre infant amb derivació al CDIAP que està pendent de dictamen que presenta una evolució favorable. Aquest infant mostra mancances comunicatives i relacionals importants emmarcades en un ambient familiar desestructurat.

Finalment, observem quatre casos més que podrien ser possibles derivacions al CDIAP, un nen que presenta indicadors d’un possible TEA, dos infants amb conductes disruptives a l’aula i mancances de relació amb els iguals i un nen amb dificultats de comprensió.


Un cop finalitzada la primera experiència em ve al cap una reflexió que em condueix a una afirmació contundent: la importància de la presència d’un psicopedagog/a a l’escola bressol. Desprès d’observar tots aquests infants és fa evident pensar que si des d’edats primerenques es detecten signes d’alarma, aquests infants podran gaudir del recolzament que necessitin des d’un inici, rebent el suport adient per les mancances que presenten. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario