
1.
Infants: identificació de les necessitats educatives específiques, tant per
demanda de l’equip docent com a través de l’observació directa dels infants.
2.
Famílies: orientació i acompanyament mitjançant diferents vies d’actuació i promovent
sessions de formació per a pares i mares.
3.
Equip educatiu: assessorament i orientació de l’equip docent a partir de
demandes individuals o col·lectives.
Funcions o finalitats:
1. Atenció
directa als infants.
2.
Assessorament, orientació i col·laboració amb l’equip educatiu.
3. Acompanyament
i orientació a les famílies.
Tasques o activitats
1. Atenció directa als
infants: seguiment de les necessitats educatives
específiques i coordinació amb professionals
externs que atenen als infants amb NEE (CDIAP, Serveis Socials, EAP, CREDA,
ONCE, centres privats de psicologia clínica, etc.).
2. Assessorament,
orientació i col·laboració amb l’equip educatiu:
orientar en les adaptacions curriculars, organitzatives o de suport pertinents
per tal d’oferir una satisfactòria resposta educativa a tots i cadascun dels
infants, prenent atenció a les adaptacions específiques per a aquells alumnes
amb necessitats educatives específiques, assessorament en relació a les
estratègies d’atenció a la diversitat, tot integrant metodologies de caire
integrador, assessorament en els moments de transició dels infants (adaptació i
incorporació a P3) i col·laboració amb l’equip docent per oferir el seu suport
en temes on s’escaigui la seva figura i que hagin estat detectats pel personal
educador i estiguin acordats en el pla anual del centre.
3. Acompanyament i
orientació a les famílies: orientar les famílies
en el marc de la coresponsabilitat, buscant la col·laboració entre la família i
l’escola, acompanyar-les en els processos de presa de decisions que afecten
l’escolaritat dels seus fills/es i promoure xerrades i sessions de formació
(“Hores del cafè”).
No hay comentarios:
Publicar un comentario